hoofdstuk 1 en 2 en andere:)
4 plaatsers
hoofdstuk 1 en 2 en andere:)
hoi,
leren jullie hfst 1 en 2 of gewoon eens op terugvallen wanneer je niet zeker weet wat er precies bedoeld wordt:)?
voor de lessen propaedeutica ben ik niet van plan die te leren, jullie?
ook varices niet want das zo veel:p, jullie?
succes!!!
leren jullie hfst 1 en 2 of gewoon eens op terugvallen wanneer je niet zeker weet wat er precies bedoeld wordt:)?
succes!!!
tine- Priester
- Aantal berichten : 130
Leeftijd : 37
Registration date : 11-02-08
Re: hoofdstuk 1 en 2 en andere:)
voor allergisch contacteczeem zijn jullie van plan om al die allergenen te leren of gewoon weten wat de oorzaak zou kunnen zijn?
voor atopisch eczeem gewoon cursus ipv slides "raar gekleed mens"?
sorry dat ik jullie nu lastig val met dermato maarja:)
je moet het maar zien als een voorproefje voor jullie...
sorry dat ik jullie nu lastig val met dermato maarja:)
je moet het maar zien als een voorproefje voor jullie...
tine- Priester
zou er iemand zo vriendelijk willen zijn om de soorten eczeem op de laatste pag van slides eens te willen posten: want aangezien ik geen slides heb, heb ik ook geen duidelijkheid welk type het zou kunnen zijn...
alvast bedankt
alvast bedankt
tine- Priester
aangezien ik niet echt weet wat je met de laatste pagina van eczeem bedoelt zal ik vanaf de laatste tekstslide beginnen (met die voet dus)
*contact eczeem (allergie)
*rond oog: airborne(?) cosmetica, lenzenproducten
*allergie op prei, look
*schoenen
*dan 2 handen foto's zonder comment
*vernis nagellak
*neurodermitis --> enorme jeuk-> krabben
*(gezichtje): acuut eczeem
*geen comment bij 6 foto's
* vinger mt nagel: allergie op kunstnagels
*oor: bril? kleurstof?
*bips: rubberallergie
*oor:nikkel
*foto zonder comment
*gevoelig voor parfum
*mond zonder comment
*nog een (sorry zijn er toch veel blijkbaar )
*allergie enkel op rode kleurstof tatoe
*rond de wonde, op wondgenezingsmiddelen
*allergische reactie op eczeem --> pleister
*nietsje
sorry ik heb een paar hiaten
maar hopelijk heb je er toch ietsje aan
*contact eczeem (allergie)
*rond oog: airborne(?) cosmetica, lenzenproducten
*allergie op prei, look
*schoenen
*vernis nagellak
*neurodermitis --> enorme jeuk-> krabben
*(gezichtje): acuut eczeem
*geen comment bij 6 foto's
* vinger mt nagel: allergie op kunstnagels
*oor: bril? kleurstof?
*bips: rubberallergie
*oor:nikkel
*foto zonder comment
*gevoelig voor parfum
*mond zonder comment
*nog een (sorry zijn er toch veel blijkbaar )
*allergie enkel op rode kleurstof tatoe
*rond de wonde, op wondgenezingsmiddelen
*allergische reactie op eczeem --> pleister
*nietsje
sorry ik heb een paar hiaten
maar hopelijk heb je er toch ietsje aan
Mlies- zelfstandig Priester
- Aantal berichten : 32
Registration date : 05-06-08
merci!!!
zeker handig:)
zeker handig:)
tine- Priester
voor psoriasis is de behandelingsvormen zo zeer uitgebreid behandeld in de slides: denken jullie dat gewoon de grote lijnen en mogelijkheden dienen gekend te zijn en niet alle andere dingen:p?
tine- Priester
tine schreef:voor allergisch contacteczeem zijn jullie van plan om al die allergenen te leren of gewoon weten wat de oorzaak zou kunnen zijn?
Denk dat ik die allergenen eens goed ga doornemen, als hij daar iets van vraagt zal dat wrs iets zijn dat terugkeert in een casus, dus als je dat er dan kan uithalen moet dat wel volstaan denk ik, zal wel niet de bedoeling zijn die te kunnen opsommen;)...
Voor atopisch eczeem ga ik idd gewoon de cursus leren en dan die slides er eens op nalezen, maar 'ter illustratie'!
isabelle- Priester
- Aantal berichten : 141
tine schreef:
succes!!!
Dat van die papels en pustels ga ik wel nog eens goed bekijken dat ik toch de definitie daar een beetje van ken, wat handig kan zijn als je een foto moet kunnen beschrijven... Voor de rest de histologie van de huid enzo denk dat ik dat ga overslaan en als ik tijd teveel zou hebben dat eens ga bekijken (wrs dus niet:p). Propaedeutica ga ik vnl naar dat van olie in water en water in olie kijken omdat hij daar nogal de nadruk op heeft gelegd, de andere behandelingen komen later terug dus dat ga ik dan liever leren bij de specifieke ziektes. Propaedeutica van die fototoestellen enzo lijkt mij nutteloos evenees als dat van die wondverbanden (allez, dat van die van examen V-lijn niet-heelkundige wondzorg;)) dat we ondertussen toch wel al kennen denk ik;)... Varices is idd wel veel, weet nog niet wat ik daarmee ga doen, mss hebben de anderen een idee;)...
(Trouwens tussen haakjes tegen thomas had die van dermato gezegd dat de mdp bij nko gingen ondervraagd worden, dus hij gaat voor de zekerheid nog een mail sturen naar de sutter...)
isabelle- Priester
tine schreef:voor psoriasis is de behandelingsvormen zo zeer uitgebreid behandeld in de slides: denken jullie dat gewoon de grote lijnen en mogelijkheden dienen gekend te zijn en niet alle andere dingen:p?
Ik zou zeggen hij hamert altijd op de grote lijnen dus denk dat dat ook wel zal volstaan, als je de meest voorkomende en belangrijkste zaken van behandeling weet denk ik dat dat wel volstaat;)...
Veel succes nog!!
XxX
isabelle- Priester
Leer jij dan eigenlijk voornamelijk de cursus of de toch die slides??
Ik ben zo aant twijfelen hoe ik dat ga aanpakken
Ik ben zo aant twijfelen hoe ik dat ga aanpakken
ik ben de cursus aan het leren omdat je daar toch meer een kader hebt waar ge de dingen in kunt ophangen... Maar de details (zeker wat betreft behandeling want das gelijk echt niet te onthouden behalve van die die een apart puntje behandeling hebben, heb ik geleerd) die kun je dan gewoon eens lezen... ik wil jullie niet ongerust maken, maar het gaat echt niet snel vooruit. ik ben ook een lijstje aan het maken met de verschillende ziekten en op welke plaats we die kunnen terugvinden, dus van zodra ik door de cursus ben stuur ik dat wel door naar iedereen...
tine- Priester
wat is het verschil eigenlijk tussen lichenificatie en neurodermatitis, beide zijn toch een verdikking van de huid, en in relatie met krabben...
en kan het zijn dat er een stuk van de slides van psoriasis niet moet gekend zijn (van biologicals in belgie tot aan rosea van gilbert)???
Je hebt trouwens gelijk, het loopt niet echt snel, maar we geraken er wel (oe een rijmpje )
en kan het zijn dat er een stuk van de slides van psoriasis niet moet gekend zijn (van biologicals in belgie tot aan rosea van gilbert)???
Je hebt trouwens gelijk, het loopt niet echt snel, maar we geraken er wel (oe een rijmpje )
lichenificatie is een verdikking van de huid waarbij de huidveldjes verdikt zijn en te zien zijn.
neurodermitis: chronisch, jeukende, lichenoïde eruptie.
Ik denk da lichenificatie meer het effect op de huid is, terwijl neurodermitits ook een stuk psychologisch is, me de jeuk enzo.
neurodermitis: chronisch, jeukende, lichenoïde eruptie.
Ik denk da lichenificatie meer het effect op de huid is, terwijl neurodermitits ook een stuk psychologisch is, me de jeuk enzo.
Sam- Priester
- Aantal berichten : 105
Van psoriasis zijn blz 16-17-18 nie te kennen ;-)
Sam- Priester
is dat dan van die biologicals??? dacht nochtans dat wij dat gezien hadden...
tine- Priester
isabelle schreef:tine schreef:
succes!!!
Dat van die papels en pustels ga ik wel nog eens goed bekijken dat ik toch de definitie daar een beetje van ken, wat handig kan zijn als je een foto moet kunnen beschrijven... Voor de rest de histologie van de huid enzo denk dat ik dat ga overslaan en als ik tijd teveel zou hebben dat eens ga bekijken (wrs dus niet:p). Propaedeutica ga ik vnl naar dat van olie in water en water in olie kijken omdat hij daar nogal de nadruk op heeft gelegd, de andere behandelingen komen later terug dus dat ga ik dan liever leren bij de specifieke ziektes. Propaedeutica van die fototoestellen enzo lijkt mij nutteloos evenees als dat van die wondverbanden (allez, dat van die van examen V-lijn niet-heelkundige wondzorg;)) dat we ondertussen toch wel al kennen denk ik;)... Varices is idd wel veel, weet nog niet wat ik daarmee ga doen, mss hebben de anderen een idee;)...
(Trouwens tussen haakjes tegen thomas had die van dermato gezegd dat de mdp bij nko gingen ondervraagd worden, dus hij gaat voor de zekerheid nog een mail sturen naar de sutter...)
idd nogal wat onzekerheid hierrond want soms is er gezegd dermato anders is er gezegd NKO dus oproep aan thomas, laat ons iets weten! (zal hem ook een bericht sturen;)), voorlopig doe ik het niet... (varices wel te verstaan)
tine- Priester
Je hebt me toch een beetje ongerust gemaakt met het feit dat het nie zo snel gaat :p, zijn 4 dagen niet voldoende? Anders moet ik mss morgen al beginnen, maar zou liever toch nog een dagje nko doen want slechts 4 dagen na dermato meer vind ik echt weinig...
isabelle- Priester
het zal voldoende zijn;), tweede deel gaat een pak sneller en valt heel wat meer weg:)
die slides van nagels was dat leerstof of was dat meer om een overzicht te geven over mogelijke ziekten die een nagelprobleem kunnen geven?
die slides van nagels was dat leerstof of was dat meer om een overzicht te geven over mogelijke ziekten die een nagelprobleem kunnen geven?
tine- Priester
Ik geloof dat dat idd meer een overzicht was... En bedankt voor de geruststelling ...
isabelle- Priester
Ik wil je nie ongerust maken, ma voorlopig denk ik toch da ik mijn 5 dagen ga nodig hebben...
Alle, tis mij nie om te moeien, maar tis toch ook wel wa...
Alle, tis mij nie om te moeien, maar tis toch ook wel wa...
Sam- Priester
sam, wij zijn wel snelle e:p
of we het dan grondig kennen is maar de vraag maar toch;)
alleszins iedereen nog veel succes, hoe lang hij er ook aan wil besteden:)
of we het dan grondig kennen is maar de vraag maar toch;)
alleszins iedereen nog veel succes, hoe lang hij er ook aan wil besteden:)
tine- Priester
Permissies van dit forum: